راهنمای سفر به مشهد (تمام نکاتی که باید قبل از سفر بدانید)

کاملترین راهنمای سفر به مشهد، آنچه قبل سفر به مشهد باید بدانید

راهنمای کامل سفر به مشهد

مشهد، پایتخت معنوی و دومین کلان شهر ایران که در شرق کشور قرار گرفته است. سفر به مشهد یکی از متداول ترین سفرها برای تمامی اقشار جامعه می باشد. چون سفر به مشهد هم با ماشین شخصی امکان دارد هم با هواپیما و قطار؛ اما مهم ترین مسئله در چیدن برنامه سفر به مشهد، دانستن مطالبی مهم درباره شهر مشهد است.

جاهای دیدنی مشهد، حمل و نقل عمومی مشهد، چگونگی دسترسی به مکان های مهم شهر؛ وسایل مورد نیاز سفر به مشهد با ماشین شخصی و ... از جمله مهم ترین موارد در راهنمای سفر به مشهد است که در این مطلب از مجله گردشگری پرشین هتل (سایت جامع رزرو هتل مشهد و تور مشهد) به شرح هر کدام از آن ها پرداخته شده است.

سوالات متداول درباره راهنمای سفر به مشهد

بهترین زمان و فصل سفر به مشهد چه زمانی است؟

بهترین زمان و فصل سفر به مشهد هیچ معنی ندارد چون در چهارفصل می توان به شهر مشهد سفر کرد. اما پاییز بهترین زمان است چون هم مشهد خلوت است و هم قیمت هتل ها کاهش می یابد.

ارزان ترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است؟

پاییز و زمستان جزء ارزان ترین زمان های سفر به مشهد هستند (به شرطی که روزهای تعطیلی و مناسبتی در این فصول نباشد)

سفر به مشهد در عید نوروز چگونه است؟

جهت سفر به مشهد در عید نوروز باید از 3 هفته قبل رزرو خود را نهایی کرده باشید در غیر اینصورت ممکن است دچار مشکلات اقامتی شوید که البته کمپ های مسافرتی همچون کمپ غدیر با امکانات رفاهی کامل این نیاز شما را برطرف می کنند.

بهترین رستوران ها، فست فودها و کافه های مشهد چیست؟

از بهترین رستوران ها می توان به رستوران ارم، رستوران امید، رستوران راستگو، رستوران معین درباری و از بهترین کافه ها می توان به کافه لاوندر، کافه فلاورز و ... اشاره کرد.

بهترین هتل های مشهد کدام اند؟

بهترین هتل های مشهد شامل هتل گلدن پالاس مشهد، هتل درویشی مشهد، هتل مدینه الرضا مشهد، هتل ارغوان مشهد، هتل رفاه مشهد و هتل قصر الضیافه قدس مشهد می شود.

بهترین محله های مشهد چیست؟

بهترین محله های مشهد شامل محله های احمد آباد، ملک آباد، بلوار معلم، کوهسنگی، محله دانشگاه، محله امام خمینی، محله الهیه، محله قاسم آباد و ... می شود.

معروف ترین اماکن تفریحی و تاریخی مشهد کدام است؟

از اماکن تفریحی می توان به وکیل آباد، کوهسنگی، پارک ملت و از اماکن تاریخی مهم می توان به حرم مطهر، گنبد خشتی و موزه نادری اشاره کرد.

معروف ترین مراکز تجاری و بازارهای مشهد کدام اند؟

بازار رضا، مرکز خرید الماس شرق، ویلاژتوریست، زیست خاور و بازار سرشور جزء معروف ترین مراکز تجاری مشهد هستند.

سوغات مشهد چیست؟

زرشک، زعفران، نخودچی و کشمش، ابنبات پیچی، نقره و فیروزه، مهر و تسبیح و جانماز از سوغات اصلی مشهد هستند

غذاهای محلی مشهد چیست؟

شله، دیگچه، شله زرد، آش لخشک، اشکنه، قروتی یا همان اشکنه کشک و شیشلیک از غذاهای محلی مشهد هستند

بهترین جاهای مشهد در شب کدام اند؟

از بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب می توان به پارک خورشید مشهد، پارک چهل بازه، پارک ملت، کوهسنگی، الماس شرق، طرقبه و شاندیز اشاره کرد.

نقشه مشهد

 

حداقل هزینه سفر به مشهد

سفر به مشهد از طریق راه های مختلف هوایی، ریلی، زمینی امکان پذیر است. انتخاب نوع وسیله سفر به مشهد برای هر شخصی متفاوت می باشد. به عنوان مثال سفر به مشهد با ماشین شخصی، امکان تفریح بیشتر، بازدید جاهای دیدنی دیگر شهرها و ... را فراهم می آورد. اما خستگی راه ممکن است کمی ناخوشایند باشد.

راهنمای مسافر مشهد
تور مشهد قطار

سفر هوایی مشهد برای آن دسته از افرادی مناسب است که می خواهند در کمترین زمان ممکن خود را در حرم امام رضا علیه السلام ببینند یا در سمینار های تجاری و پژوهشی شرکت نمایند. اما محبوب ترین نوع سفر به مشهد؛ قطار است که آرامش، امنیت و راحتی را برای خانواده ها به وجود می آورد.

هزینه سفر به مشهد با قطار

در زمان رزرو تور مشهد قطار دقت کنید که چه نوع قطاری را برای سفر به مشهد انتخاب می کنید. زیرا قطار های 4 ستاره و 5 ستاره (قطار فدک و قطار زندگی) قیمتی بسیار گران دارند که می تواند هزینه سفر به مشهد با قطار را افزایش دهد. اما انتخاب قطار های 3 ستاره (خلیج فارس و توس) می تواند هزینه سفر را کاهش و کیفیت سفر را افزایش دهد. پس در انتخاب تور مشهد با قطار دقت کنید. همچنین هزینه تاکسی از درب منزل تا راه آهن و همچنین هزینه غذا داخل قطار را هم باید محاسبه کنید.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

مسلماً گران ترین نوع سفر به مشهد، سفر با هواپیما است که با ایرلاین های مختلف و در هر ساعت از شبانه روز در فرودگاه مشهد انجام می شود. هزینه سفر به مشهد با هواپیمایی ماهان و ایران ایر، به نسبت گران تر از دیگر ایرلاین ها می باشد که دلیل این مسئله کیفیت بسیار بالای خدمات آن ها است. اگر به دنبال تور یک روزه مشهد هستید، پس رزرو تور هوایی را از دست ندهید. االبته هزینه رفت و آمد از منزل تا فرودگاه را نیز باید سنجید.

راهنمای مسافر مشهد
سفر به مشهد با خودروی شخصی

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی

بدون شک هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی بسیار اندک خواهد بود. زیرا شما تنها هزینه بنزین ماشین را می پردازید علاوه بر این که از دیدنی های جاده هم لذت می برید. با این که اقتصادی ترین نوع سفر به مشهد ماشین شخصی می باشد، اما نباید از این مسئله غافل شد که خطرات و تصادفات جاده ای و خستگی راه، اذیت کننده است. 

وسایل مورد نیاز سفر به مشهد با ماشین شخصی

از وسایل مورد نیاز سفر به مشهد با خودرو می توان به چادر مسافرتی، زیر انداز، ارزاق برای تهیه غذا، پتو، بالشت، پیک نیک، مدارک شناسایی و ... اشاره کرد. زمانی که شما وارد مشهد شوید می توانید به کمپ غدیر مراجعه کرده و با پرداخت کمی هزینه، در آلاچیق های آن چادر بزنید. حمام، سرویس بهداشتی، مکانی برای شست و شو و دیگر امکانات رفاهی نیز در این کمپ طراحی شده است.

سفر به مشهد با اتوبوس

اتوبوس یکی دیگر از راه های سفر به مشهد است که با هزینه ای معقول تر از قطار و هواپیما، در دسترس می باشد. ضمن این که در برخی شهرها به دلیل عدم وجود خط ریلی و فرودگاه، افراد مجبور می شوند سفر به مشهد را با اتوبوس تجربه کنند. در مقایسه با سفر به مشهد با خودرو شخصی و سفر به مشهد با اتوبوس، انتخاب بسیاری از اشخاص سفر با خودروی شخصی خواهد بود. 

راهنمای مسافر مشهد
سفر به مشهد با اتوبوس

هزینه هتل در مشهد

انتخاب هتل در مشهد مهم ترین معیار برای هزینه سفر به مشهد است، زیرا اگر هتلی را به درستی انتخاب نکنید، خاطره خوبی از سفر نخواهید داشت. از این رو به شرح مختصری از هتل های لوکس مشهد، هتل های قیمت مناسب مشهد و هتل های ارزان مشهد پرداخته ایم تا بتوانید با هر هزینه ای راهی مشهد شوید.

هتل های لوکس مشهد

از هتل های لوکس مشهد می توان به هتل قصر طلایی مشهد، هتل درویشی مشهد، هتل مدینه الرضا؛ هتل قصر الضیافه، هتل الماس 2، هتل سی نور و هتل بین المللی قصر اشاره کرد. تمامی هتل های ذکر شده از نظر امکانات رفاهی، رستوران و کافی شاپ، مشابه یکدیگر هستند. تنها وجه تمایز بین هتل قصر طلایی و هتل درویشی مشهد با دیگر هتل ها، مجلل بودن آن ها است.

راهنمای مسافر مشهد
لوکس ترین هتل مشهد به نام قصر طلایی

هتل های قیمت مناسب مشهد

رزرو هتل های قیمت مناسب برای بیشتر افراد مورد توجه است. از این رو هتل های 4 ستاره و برخی 3 ستاره با بهترین امکانات رفاهی و قیمتی مناسب، آماده ارائه خدمات به زائران می باشند. از هتل های قیمت مناسب مشهد می توان به هتل مدائن؛ هتل مشهد، هتل رز درویشی، هتل کیانا، هتل عماد، هتل رضویه و ... اشاره نمود.

هتل های ارزان مشهد

هتل جوادیه مشهد، هتل قدس، هتل صادقیه، هتل تاج، هتل دایان مشهد و ... هم از جمله هتل های ارزان مشهد هستند که بهترین گزینه برای قشر کم درآمد جامعه به شمار می روند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که مهمانپذیر ها و خانه های شخصی ممکن است از نظر قیمتی کمی ارزان تر باشند، اما توصیه می کنیم هرگز از آن ها استفاده نکنید.

راهنمای مسافر مشهد
لابی هتل جوادیه مشهد

هزینه تفریحات در مشهد

تفریحات مختلفی در مشهد وجود دارد که برخی از آن ها با هزینه و برخی دیگر به صورت رایگان است. از این رو می توانید با مدیریت هزینه تفریحات در مشهد، از هزینه های سفر به مشهد بکاهید.  

درباره فرهنگ و مردم جامعه مشهد

مردم مشهد نیز همانند دیگر مردم ایران مهمان نواز هستند و ارزش خاصی برای زائران امام هشتم قائل می باشند. مشهد یک شهر مذهبی است که در قدم به قدم آن مسجد و حسینیه دیده می شود. مردم مشهد در ماه رمضان و ایام شهادت امام رضا و پیامبر اعظم (ص) و تاسوعا و عاشورا مراسم های خاصی دارند که در نوع خود دیدنی و جذاب است. هرچند در شهر مشهد رعایت شئونات اسلامی سختگیرانه تر است که باید زائران به این مسئله توجه داشته باشند. شهر مشهد دومین شهر شلوغ ایران است که همهمه و ازدحام جمعیت در آن موج می زند و ترافیک در خیابان های مشهد به خصوص اطراف حرم حوصله سر بر خواهد بود.

راهنمای استفاده از سیستم حمل و نقل درون شهری مشهد

سیستم حمل و نقل درون شهری مشهد این امکان را به شهروندان و مسافران می دهد تا کمترین هزینه، به مکان های مورد نظر خود بروند. این بخش راهنمای مسافر مشهد به راهنمایی زائرانی می پردازد که می خواهند با قطار شهری مشهد یا ناوگان اتوبوسرانی مشهد رفت و آمد کنند. همراه ما باشید.

قطار شهری مشهد

مترو مشهد اصلی ترین و مهم ترین وسایل حمل و نقل عمومی مشهد به شمار می رود. زیرا می توان با کمترین هزینه، به دور از دغدغه ترافیک و در سریع ترین زمان ممکن به مقصد رسید. در حال حاضر قطار شهری مشهد دارای 3 خط است که 2 خط آن فعال و خط دیگر آن در دست ساخت می باشد.

راهنمای مسافر مشهد
قطار شهری مشهد

خط 1 قطار شهری مشهد که از فرودگاه و پایانه غدیر مشهد به سمت انتهای وکیل آباد حرکت می کند، شما را به خیابان های اصلی شهر (میدان بسیج یا همان فلکه برق، چهارراه امام خمینی یا لشگر، میدان شریعتی یا تقی آباد، طالقانی، فلسطین، خیام، آزادی، پارک ملت و ...) هدایت می کند. لازم به ذکر است خط 1 و خط 2 مترو مشهد در میدان شریعتی به یکدیگر مرتبط می شوند.

خط 2 قطار شهری مشهد از ایستگاه شهید کاوه به سمت طبرسی حرکت می کند. خیابان طبرسی یکی از شلوغ ترین خیابان های مشهد است. با خط 2 قطار شهری مشهد شما از مکان های مهمی همچون کوهسنگی، الندشت، شریعتی، سعدی، میدان شهدا، راه آهن، شهید مفتح، نبوت، فجر، ولایت و طبرسی گذر خواهید کرد.

ناوگان اتوبوسرانی مشهد

بزرگ ترین بخش حمل و نقل عمومی مشهد مربوط به ناوگان اتوبوسرانی می شود که از مقاصد مختلف؛ مردم را جا به جا می کنند. مهم ترین پایانه اتوبوسرانی که تا ساعت 9 شب به زائران و مجاوران خدمت رسانی می کند، پایانه امام رضا (ع) به سمت طبرسی است. دیگر پایانه های اتوبوسرانی مشهد تا 8 شب فعال می باشند که شامل پایانه انقلاب، پایانه آزادی، پایانه غدیر، پایانه معراج، پایانه شهید گمنام؛ پایانه شهدا و ... می شوند.

راهنمای مسافر مشهد
استفاده از من کارت برای پرداخت هزینه حمل و نقل

چگونگی پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی

در زمان های گذشته با پرداخت پول یا تهیه بلیط اتوبوس، امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وجود داشت. اما با گذر زمان و پیشرفته شدن شهر، کارت های الکترونیکی و پرداخت هوشمند جایگزین پول نقد و بلیط شدند. من کارت (کارت شهروندی الکترونیکی) یک کارت آبی رنگ است که ابعادی همچون کارت های بانکی دارد. برای شارژ کردن من کارت می توانید از کیوسک های حضوری، یا دستگاه های شارژ الکترونیکی استفاده کنید. البته با اپلیکیشن هوشمند شهر من علاوه بر پرداخت آسان هزینه مترو و اتوبوس، می توانید از آپشن های دیگر آن بهره مند شوید.

هرکدام از فصل های سال مناسب سفر به مشهد با چه هدفی است؟

به دلیل زیارتی بودن شهر مشهد و آب و هوای خشک و نیمه بیابانی تمامی فصول سال برای سفر به مشهد مناسب است. اما در برخی از ایام مناسبتی (تاسوعا و عاشورا، شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اعظم(ص) ایام شهادت امام علی (ع) نوروز و اعیاد شعبانیه) شهر مشهد به قدری شلوغ است که باید بدانید در چنین زمان هایی تهیه بلیط قطار یا هواپیما و هتل بسیار مشکل خواهد بود.

پاییز بهترین فصل سفر به مشهد برای زیارت

اگر برای زیارت قصد دارید به مشهد بیایید بهترین فصل سفر به مشهد پاییز است. زیرا شهر مشهد خلوت است (البته اگر ایام مناسبتی نباشد) و به راحتی می توان زیارت را انجام داد. در این فصل اب و هوای مشهد نه خیلی خنک و نه خیلی گرم است که پیشنهاد می کنیم در این فصل رزرو هتل در مشهد را انجام دهید.

بهترین فصل برای سفر ارزان به مشهد

برای سفر کردن ارزان به مشهد باید در فصل زمستان (البته اگر ایام مناسبتی نباشد) راهی شهر مشهد شوید. در ای فصل هوا سرد و خشک است و بیشتر هتل های مشهد خالی هستند. از این رو می توانید با هزینه کمتر به مشهد سفر کنید و از تمامی تفریحات لذت ببرید.

فاصله فرودگاه مشهد تا هتل ها، جاذبه ها و تفریحات

  • فاصله فرودگاه مشهد تا هتل گلدن پالاس مشهد : حدود 17 دقیقه با خودرو
  • فاصله فرودگاه مشهد هتل مجلل درویشی : حدود 19 دقیقه با خودرو
  • فاصله فرودگاه مشهد تا هتل قصر الضیافه قدس مشهد : حدود 30 دقیقه با خودرو
  • فاصله فرودگاه مشهد تا هتل مدینه الرضا مشهد : حدود 29 دقیقه با خودرو
  • فاصله فرودگاه مشهد تا شهربازی پارک ملت : حدود 35 دقیقه
  • فاصله فرودگاه مشهد تا کوهسنگی مشهد : حدود 30 دقیقه با خودرو
  • فاصله فرودگاه مشهد تا طرقبه و شاندیز : حدود 40 دقیقه با خودرو
  • فاصله فرودگاه مشهد تا امامزادگان یاسر و ناصر : حدود 48 دقیقه با خودرو
  • فاصله فرودگاه مشهد تا روستای تاریخی کنگ : 55 دقیقه با خودرو

راه ها و مسیرهای دسترسی به شهر مشهد

سفر به مشهد از راه زمینی، ریلی و هوایی امکان پذیر است. ولی هر یک از این راه های سفر به مشهد مزایا و معایب خود را دارند که باید با توجه به میزان بودجه یکی از آن ها را انتخاب کرد.

سفر با مسیر ریلی : از تمامی مبادی می توان با قطار راهی شهر مشهد شد که امنیت بیشتری دارد و به هیچ عنوان خستگی در سفر را نخواهید فهمید. مسیر ریلی یکی از بهترین مسیرهای سفر به مشهد است.

سفر با هواپیما : یکی دیگر از راه های سفر به مشهد با هواپیماست که سریع و راحت می رسید. قیمت این نوع سفر به مشهد گران است و هر کسی نمی تواند آن را تهیه کند.

سفر زمینی : سفر با خودروی شخصی یکی دیگر از راه های سفر زمینی به مشهد است که می توان از زیبایی های جاده لذت بیشتری برد. این نوع سفر ارزان ترین حالت ممکن برای سفر به مشهد خواهد بود.

راهنمای زیارت در مشهد

زیارت امام هشتم یکی از صلی ترین دلایل سفر به مشهد ست که تمامی زائران پس ا ورود به مشهد گذاشتن جمدان در داخل اتاق هتل، راهی زیارت می شوند. اگر در هتل های نزیک حرم اقامت دارید که با چند دقیقه پیاده روی می توانید به حرم مطهر برسید. اما اگر در هتل های دور از حرم اقامت دارید چند راهکار ساده برای مراجعه به حرم با اتوبوس ذکر می کنیم.

دسترسی به حرم مطهر از خیابان امام رضا : خطوط بی آرتی شما را از پایانه مسافربری به میدان 15 خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش و میدان بیت المقدس می آورند.

دسترسی به حرم مطهر از خیابان اندرزگو : خط 82، خط 62 و خط 86 شما را به ترتیب از کوهسنگی، سناباد و بلوار نامجو به باب الجواد می رسانند.

دسترسی به حرم از خیابان طبرسی : اتوبوس های بی آرتی شما را از بلوار طبرسی شمالی به سمت میدان فجر، چهارراه برق، میدان طبرسی و ایستگاه گنبد خشتی می آورند.

دسترسی به حرم مطهر از خیابان نواب صفوی : خطوط 831 و 12 از پایانه مصلی شما را به سمت میدان عدالت، پنجراه پایین خیابان و سپس حرم مطهر پیاده می کنند.

راهنمای طبیعت گردی در مشهد

در شهر مشهد علاوه بر حرم مطهر مکان های طبیعی بسیاری وجود دارد که می توان در سفر به مشهد از آن ها بازدید نمود. چالیدره، اردمه، هفت حوض، روستا و غار مغان، روستای مج، جنگل جیغ، جاغرق، کنگ، ابرده و نغندر از دیگر جاذبه های طبیعی مشهد هستند که می توان با خودروی شخصی به این مکان ها سفر کرد. 

زیباترین اماکن مشهد در شب

در شهر مشهد جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که برای شبگردی و مرور خاطرات بهترین گزینه هستند. از بهترین مکان های تفریحی در شب می توان به مواردی همچون :

  • پارک خورشید مشهد (بام هاشمیه)
  • پلکان باباکوهی (بلوار هفت تیر)
  • پارک کوهسنگی مشهد
  • پارک ملت مشهد
  • طرقبه و شاندیز

محله ها و خیابان های مهم مشهد

  • احمدآباد
  • ملک آباد
  • بلوار سجاد
  • خیابان کوهسنگی
  • خیابان امام خمینی (ارگ قدیم)
  • محله سعدی
  • کلاهدوز
  • شهید بهشتی
  • محله مصلی
  • خیابان نواب صفوی
  • خیابان امام رضا
  • خیابان شیرازی
  • خیابان طبرسی

راهنمای گردش در اماکن تاریخی، جاذبه های گردشگری، پارک ها و ...

حال که در راهنمای سفر به مشهد با راه های سفر به مشهد و اقامت آشنا شده اید، حال وقت آن رسیده تا برنامه گردش در مشهد را برای شما بچینیم. در برنامه گردش در مشهد؛ اولویت با زیارت امام رضا (ع) است. سپس بازدید از جاهای دیدنی اطراف حرم، پس از آن مراجعه به بهترین رستوران های مشهد برای صرف غذا، بهترین تفریحات مشهد و برای ساعات عصر و شب هم مراجعه به ییلاقات طرقبه و شاندیز.

 بهترین تفریحات مشهد

در این بخش از راهنمای مسافر مشهد قصد داریم به مکان های تفریحی مشهد اشاره کنیم تا زائران با توجه به علاقه مندی های خود، یکی از این تفریحات را انتخاب کنند. سرزمین موج های آبی مشهد و سرزمین موج های خروشان مشهد بهترین مکان تفریحی مشهد برای آب تنی و هیجان هستند. اگر اهل شهربازی روباز هستید حتما از شهربازی پارک ملت مشهد و شهربازی الماس شهر دیدن کنید. البته از کوهسنگی مشهد و موزه بزرگ خراسان نیز نباید غافل شد.

راهنمای مسافر مشهد
بوستان کوهسنگی مشهد

اگر اهل طبیعت گردی و هوای پاک هستید، ییلاق های طرقبه و شاندیز بهترین گزینه خواهند بود. در شهر طرقبه جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که جاغرق، عنبران، کلاته آهن؛ دره ارغوان، کردینه، دهبار و کنگ تنها بخش مهمی از این مکان های دیدنی هستند. علاوه بر این کافه رستوران های بی شماری هم در مسیر جاده دیده می شود. چالیدره هم که به تنهایی خودش مجموعه ای تفریحی و گردشگری است.

شاندیز هم دست کمی از طرقبه نداشته و از نظر جاهای دیدنی کم نظیر است. چشمه قلقلی زشک؛ ابرده و ... از جاذبه های دیدنی شاندیز هستند. هرچند درخت مشهور شاندیز، پارک جنگلی شاندیز، مجموعه عظیم تجاری؛ تفریحی و گردشگری پدیده شاندیز هم از جاذبه های آن به شمار می روند. رستوران ارم، حاج حسن، پدیده و حسین شیشلیکی هم از بهترین رستوران های شاندیز و مشهد هستند.

راهنمای مسافر مشهد
نمای دیگر از چالیدره مشهد

تفریحات رایگان مشهد کدامند؟

از تفریحات رایگان مشهد می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • پارک های مشهد همچون پارک ملت، کوهشار، کوه پارک، پارک وکیل آباد، کوهسنگی
  • مراکز خرید تفریحی و گردشگری همچون ویلاژ توریست، مجتمع تفریحی تجاری آرمان، مرکز تفریحی و تاری آرمیتاژ، مرکز تفریحی و سرگرمی و خرید پدیده شاندیز
  • بام های مشهد نظیر بام هاشمیه، بام هفت تیر، بام خلج، بام طرقبه

تفریحات لاکچری مشهد کدامند؟

تفریحات لاکچری مشهد شامل تفریحاتی است که هزینه های زیادی برای مسافر دارد ولی در عوض هیجانی وصف نشدنی را تجربه خواهید کرد. این تفریحات لاکچری شامل موارد زیر است :

هلیوم پارک مشهد

برج برفی مشهد

سافاری پارک چالیدره

سد چالیدره

شهربازی کاربازیا

جشنواره ها و مراسم محلی مشهد

در شهر مشهد مراسم های خاصی در ایام شهادت امام رضا علیه السلام برگزار می شود. همچنین در مراسم عروسی رقص اصیل خراسانی و رقص کرمانجی در اطراف مشهد را می توان دید که در ذیل به آن اشاره می شود :

  • پایکوبی و ساز محلی همچون سرنا و دهل و تبل
  • مراسم شام غریبان در ایام پس از شهادت امام رضا علیه السلام توسط خادمان حضرت
  • مراسم تشییع پیکر امام رضا علیه السلام توسط زنان محله نوغان به صورت نمادین
  • پخش نذری به خصوص شله مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع)، رحلت پیامبر اعظم (ص)، تاسوعا و عاشورا

راهنمای گردش در مراکز خرید و بازارهای مشهد

این قسمت از راهنمای مسافر مشهد را به بهترین بازار های مشهد اختصاص داده ایم که هر کدام برای خرید سوغات مشهد، عالی هستند. بازار رضا مشهد محبوب ترین و بهترین بازار برای زائران است تا برای عزیزان خود سوغات مشهد ببرند. مهر و تسبیح؛ زعفران، زرشک، نبات، نقره جات و ... اصلی ترین سوغاتی مشهد و بازار رضا هستند.

مرکز خرید الماس شرق مشهد؛ اولین بازار مدرنیته مشهد بود که با طراحی فوق العاده اش به یک جاذبه تفریحی هم بدل گشت. در این بازار شما می توانید هم تفریح و هم خرید کنید. اما با گذشت زمان و ساخت بازار های لوکس همچون پروما، برج آلتون، پاساژ آسمان، ویلاژ توریست و ... کم فروغ شد. برای خرید لباس و کفش پیشنهاد می کنیم سراهای 17 شهریور را فراموش نکنید. بازار اسباب بازی فروشی های مشهد هم که در بلوار مصلی قرار دارد، بهترین مکان برای کودکان است.

راهنمای مسافر مشهد
ویلاژ توریست طرقبه

بهترین بازارها برای خرید به صرفه

  • سراهای هفده شهریور
  • مرکز خرید الماس شرق
  • زیست خاور
  • بازار بزرگ مشهد

بهترین بازارها بری خرید کیف، کفش، پوشاک و لوازم شخصی

  • بازار فردوسی 1 و 2
  • مرکز خرید پارک بازار
  • بازار ایثار
  • خیابان توحید
  • بازار جنت
  • خیابان دانشگاه
  • برج آلتون

بهترین بازارهای مشهد برای خرید لوازم خانگی و برقی

  • بازار بلور
  • خیابان آخوند خرسانی
  • خیابان سنایی
  • خیابان سعدی

بهترین بازارهای مشهد برای خریدی لوکس

  • برج آلتون
  • برج آرمیتاژ گلشن
  • ویلاژ توریست
  • مرکز خرید کوهسر

معروف ترین غذاهای محلی مشهد چیست؟ کدام رستوران ها این غذاها دارند؟

  • شله مشهدی : رستوران چهارفصل، رستوران بهارستان و رضا
  • شیشلیک و ماهیچه : رستوران ارم، رستوران پسران کریم، رستوران حسین شیشلیکی
  • دیزی سنگی : رستوران سید و پسران طرقبه، دیزی جاغرق

راهنمای انتخاب بهترین رستوران ها، کافه ها و فست فودهای مشهد

  • رستوران راستگو مشهد
  • رستوران پسران کریم
  • رستوران معین درباری
  • فست فود عطاویچ
  • فست فود کندز
  • فست فود شبدیز
  • کافه لاوندر
  • کافه هرمس
  • کافه عمارت سفید
  • کافه اسپرلوس

هزینه های سفر به مشهد

هزینه های سفر به مشهد دغدغه اول همه مسافران است که باید شامل هزینه های مختلفی می شود :

  • هزینه هتل با توجه به نوع ستاره ها
  • هزینه تفریحات چه لاکچری و چه رایگان
  • هزینه های حمل و نقل درون شهری
  • هزینه رفت و برگشت به فرودگاه یا راه آهن

راهنمای انتخاب بهترین هتل های مشهد

به دلیل زیارتی بودن شهر مشهد، هتل های بسیاری در شهر وجود دارد که انتخاب کردن یکی از آن ها کار سختی است. به همین دلیل باید با انتخاب دقیق هتل در مشهد متناسب با هر بودجه ای هزینه های سفر به مشهد را مدیریت کنید. در ادامه بهترین هتل های مشهد در لول های مختلف را توضیح می دهیم.

هتل گلدن پالاس مشهد بهترین هتل 5 ستاره

بدون شک یکی از بهترین هتل های مشهد در سطح 5 ستاره، هتل گلدن پالاس مشهد است. هتل گلدن پالاس مشهد در خیابان امام رضا و در نزدیکی میدان بسیج قرار گرفته که دسترسی خوبی به ایستگاه مترو و اتوبوس دارد. همچنین فاصله هتل تا حرم مطهر حدود 8 دقیقه با خودرو می باشد. فاصله این هتل تا بیمارستان موسی بن جعفر (ع) 8 دقیقه پیاده و تا بیمارستان شهید کامیاب حدود 4 دقیقه با خودرو است.

هتل جواد مشهد بهترین هتل 4 ستاره

هتل جواد مشهد بهترین هتل 4 ستاره است که در خیابان امام رضا 5 واقع شده و فاصله ای حدود 5 دقیقه پیاده روی تا حرم مطهر دارد. در بین هتل های 4 ستاره مشهد هتل جواد بهترین گزینه برای خانواده ها است چون می توانند با قیمتی مناسب راهی مشهد شوند. خدمات عالی، یفیت بالای غذا و قیمت معقول از شاخصه های هتل جواد مشهد هستند.

هتل رز درویشی مشهد بهترین هتل 3 ستاره

هتل رز درویشی مشهد در سال 1401 افتتاح شده و یکی از نوساز ترین هتل های 3 ستاره مشهد است. فاصله هتل رز درویشی مشهد تا حرم مطهر حدود 2 دقیقه پیاده روی است که از مهم ترین ویژگی های این هتل به شمار می رود. اتاق هایی تمیز، غذای بوفه سلف سرویس و ... از مزایای اقامت در این هتل محسوب می شوند.

هتل آپارتمان ملل مشهد؛ بهترین هتل آپارتمان

در بین تمامی هتل آپارتمان های مشهد که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم به حرم مطهر نزدیک باشد، فقط می توان به هتل آپارتمان ملل مشهد اشاره نمود. هتل آپارتمان ملل در مجاورت بازار رضا قرار گرفته و تا باب الرضا و صحن جامع رضوی حدود 3 دقیقه پیاده روی فاصله دارد. با رزرو ین هتل آپارتمان مشهد شما علاوه بر بازار رضا به بازار سرشور و حمام مهدی قلی بیگ نیز دسترسی خواهید داشت.

ارزان ترین هتل های مشهد

در این بخش به معرفی ارزان ترین هتل های مشهد در لول های مختلف 1 تا 5 ستاره می پردازیم :

  • هتل یلدا مشهد
  • هتل محلات مشهد
  • هتل انقلاب مشهد
  • هتل علمدار مشهد
  • هتل کیان مشهد
  • هتل مشهد مشهد
  • هتل الماس نوین مشهد
  • هتل پارسیس مشهد
  • هتل نوین پلاس مشهد

هتل های نزدیک حرم

انتخاب هتل های نزدیک حرم به شما کمک می کند تا دسترسی راحتی برای زیارت داشته باشید این هتل ها شامل :

  • هتل قصرالضیافه قدس مشهد
  • هتل قصرالضیافه مشهد
  • هتل بزرگ جهان مشهد
  • هتل مدینه الرضا مشهد
  • هتل اترک مشهد
  • هتل رز درویشی مشهد
  • هتل قدس مشهد
  • هتل کوثر مشهد

تورهای مشهد

تورهای مشهد هم به صورت زمینی و هم هوایی از شهرهای مختلف ایران انجام می شود که با توجه به نوع انتخاب وسیله پرواز این مقاصد فرق می کند. مهم ترین تورهای مشهد از مبادی ذیل انجام می شود :

  • تور مشهد از تهران
  • تور مشهد از اصفهان
  • تور مشهد از شیراز
  • تور مشهد از تبریز
  • تور مشهد از کیش
  • تور مشهد از یزد
  • تور مشهد از قم

مهم ترین نکات پیش از سفر به مشهد

حتما مدارک شناسایی معتبر به همراه داشته باشید

صیغه نامه با مهر برجسته حتما داشته باشید

سند اقامت یا واچر هتل به همراه داشته باشید

لباس مناسب هر فصل را در چمدان بگذارید

با خواندن مقاله ها اطلاعات کاملی درباره تفریحات و جاهای دیدنی مشهد به دست آورید

حتما از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرید تا در شهر مشهد برای اقامت سرگردان نشوید

لیست راهنمای سفر به مشهد (تمام نکاتی که باید قبل از سفر بدانید)

راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
بهترین زمان سفر به مشهد از جهات مختلف
بهترین زمان سفر به مشهد، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که گردشگران باید از آن مطلع شوند. اما متاسفانه اکثر افراد با نا آگاهی در این باره، سفر خود ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
موزه بزرگ خراسان
موزه بزرگ خراسان را به جرات می توان یکی از برترین موزه های شهر مشهد دانست. این موزه به قدری جذاب هست تا گردشگران تور مشهد را برای بازدید به ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
سوغات مشهد
سوغات یکی از اصلی ترین اجزای سفر با تور مشهد است. زمانی که یک شخص تصمیم می گیرد به یک شهر یا کشور دیگر سفر کند، باید به فکر آوردن ...
عاطفه بیدرنگ عاطفه بیدرنگ
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
غذاهای محلی مشهد | از شله مشهدی تا شیشلیک
ویژگی های اصلی غذاهای محلی مشهد تعداد غذاهای محلی مشهد به قدری بالاست که شاید برخی از آن ها برای هموطنان و چه بسی خود مشهدی ها ناشناخته باشد. ویژگی ...
عاطفه بیدرنگ عاطفه بیدرنگ
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
قطار شهری مشهد
قطار شهری مشهد یا مترو مشهد یکی از مهم ترین وسایل حمل و نقل عمومی در داخل شهر مشهد به شمار می رود. مسئول ساخت مترو مشهد و بهره برداری ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
برترین قطار تهران مشهد
برترین قطار تهران مشهد، خلاصه به شرکت خاصی نمی شود. زیرا در ایران شرکت های ریلی بسیاری مانند شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، شرکت حمل و نقل ریلی فدک، ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۱ ۵ دقیقه مطالعه
قطار بن ریل
قطار بن ریل یکی از شرکت های حمل و نقل ریلی ایران است که تحت نظر شرکت سفیر ریل آسیا فعالیت می کند. این شرکت از بهترین قطارها برخوردار است. ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۲ ۵ دقیقه مطالعه
قطار های رجا
تور مشهد قطار را می توان یکی از محبوب ترین راه های سفر به شهر مشهد نزد گردشگران دانست. اما مهم تر این که از بین انواع قطار های رجا، ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
فرودگاه مشهد
فرودگاه مشهد یا فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از پر تردد ترین فرودگاه های کشور است. فرودگاه مشهد بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد، سومین جایگاه ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
سفر یک روزه مشهد بهتر است یا تور یک روزه مشهد؟
تور یک روزه مشهد تنها جهت سفرهای کاری مورد رزرو قرار می گیرد. مسلماً تور یک روزه مشهد باید با هواپیما انجام شود. چون به دلیل ضیق وقت، نمی توان ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
قیمت سفر به مشهد به چه مواردی بستگی دارد؟
قیمت سفر به مشهد با توجه به عوامل مختلف سنجیده می شود که می تواند مسبب تور مشهد با قیمتی ارزان یا سفری لوکس به مشهد باشد. در این مقاله ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۱ ۵ دقیقه مطالعه
بیمارستان های مشهد
بیمارستان های مشهد به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های مهم و حیاتی در شهر مشهد دارای اهمیت بالایی چه برای گردشگران و چه برای ساکنین شهر هستند. با ...
عاطفه بیدرنگ عاطفه بیدرنگ
راهنمای مسافر ۰ ۱۱ دقیقه مطالعه
موزه آستان قدس رضوی مشهد و گنجینه هایی ارزشمند
به گزارش پرشین هتل، موزه آستان قدس رضوی دارای چندین موزه مختلف و زیبا در مشهد است. اولین موزه در سال 1324 در ساختمانی به مساحت 1024 متر مربع در ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۱۵ دقیقه مطالعه
تور مشهد و اطلاعات ضروری که باید بدانید!
 تور مشهد را زمانی که تهیه می کنید این سوال در ذهنتان به وجود می آید که چطور از بین تنوع هتل های مشهد یک اقامت خوب داشته باشیم؟ ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1328 افتتاح گردید و اولین ورودی های خود را به دانشگاه پذیرفت. با پرشین هتل همراه باشید تا با دانشگاه علوم پزشکی شهر مشهد ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
خیابان هفده شهریور
خیابان هفده شهریور یکی از مهم ترین و پر تردد ترین خیابان های معروف در شهر مقدس مشهد می باشد بدون شک در زمان رزرو تور مشهد و یا سفر ...
عاطفه بیدرنگ عاطفه بیدرنگ
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
دانشگاه بین المللی امام رضا
به گزارش پرشین هتل، دانشگاه بین المللی امام رضا مشهد یکی از بهترین دانشگاه های مشهد است. اما به مرور زمان به دلیل استقبال عموم ساختمان این مجموعه وسعت بخشیده ...
میلاد قدوسی میلاد قدوسی